filme noi onlinefilme onlinefilmefilme online hdfilme noi
Test drive - Dacia Logan 2 | UrbanNews
Get a site
Saturday, September 22, 2018
Ultima oră
Home >> Auto >> Test drive – Dacia Logan 2
Test drive – Dacia Logan 2

Test drive – Dacia Logan 2

Am luat cunoştinţă cu noua Dacia Logan în Spania, pe o vreme cu ploi torenţiale. Chiar dacă mediul nu a fost chiar potrivit, noul Logan este maşina potrivită pentru segmentul low-cost. Ba chiar cea mai potrivită pentru cei care vor maşini ieftine noi şi bune. Iată în continuare primele impresii cu versiunea Logan TCe.

Am testat noua Dacia Logan - noul Logan este regele maşinilor ieftine!

Până la testul în premieră din Spania, văzusem noua Dacia Logan în poze şi la Salonul Auto Paris 2012, pe viu. Însă pe şosea efectul este mult mai puternic, deoarece acum noul Logan beneficiază de un design cu adevărat reuşit.

În primul rând, partea frontală exprimă multă robusteţe, dar şi un puternic spirit germanic – în contradicţie evidentă cu modelele Renault. Ca şi gabarit, noua Dacia Logan este un sedan echilibrat, iar în partea laterală din spate şi-a făcut apariţia o muchie curbată relativ ciudată, dar care contribuie la reliefarea unei identităţi puternice.

Spatele pare banal, dar, pe de altă parte, mi-a inspirat pur şi simplu mult spirit practic. Însă nu sută la sută, după cum vom vedea puţin mai încolo. Per ansamblu, noul Logan arată serios şi chiar denotă eleganţă în versiunea de top Laureate, cu spoilerele vopsite în culoarea caroseriei şi jantele din aliaj.

În interior nu mă aşteptam la altceva decât la mult plastic, dar lucrurile stau mult mai bine decât îmi imaginam. Fără a avea pretenţii de standarde calitative ridicate, plasticele bordului mi-au lăsat o bună impresie, arătând durabile şi oneste – aproape nici o suprafaţă nu e deranjantă la atingere.

Mai adaug şi designul schimbat al planşei de bord, mai ergonomic şi care denotă mult mai mult bun gust, et voila – de cum m-am pus la volanul Loganului, m-am simţit în largul meu. De altfel, când maşina este dotată cu sistemul Media Nav, cu ecranul său tactil foarte mare, parcă nici nu-ţi vine să crezi că vorbeşti de o maşină low-cost.

Scaunele au o tapiţerie destul de moale şi sunt mari, concepute şi pentru persoanele foarte corpolente, iar spaţiile de depozitare sunt numeroase: de remarcat scobitura din partea superioară a consolei sau ”firida” de la baza consolei, lângă cele două spaţii pentru două doze de băuturi.

Şi în spate lucrurile stau excelent, datorită unei lăţimi interioare foarte mari, care înseamnă o banchetă cu adevărat încăpătoare pentru trei persoane. Spaţiul la genunchi este foarte bun, la fel ca şi spaţiul pentru cap, iar cotierele de pe uşi sunt chiar practice, sub ele regăsindu-se două buzunare măricele.

În plus, bancheta este acum rabatabilă fracţionat, un mare plus faţă de precedentul Logan. Nu doar atât: spătarul este rabatabil fracţionat, dar, dacă vrei o suprafaţă de încărcare aproape plană, şi şezutul poate fi ridicat la verticală, iar spătarul coboară şi mai jos. Gura de comunicare cu portbagajul e puţin limitată, dar, oricum, acum putem vorbi de modularitate.

Portbagajul de 510 litri are o formă geometrică rezonabilă, în dreptul roţilor lăţimea acestuia îngustându-se, dar nu deranjant. În schimb, termenul low-cost revine în atenţie dacă vorbim de capacul portbagajului, care nu are nici mâner exterior pentru deschidere, nici unul interior pentru închidere.

Sper ca acest lucru să fie remediat cât mai curând, deoarece aceste detalii mi se par mai importante decât adoptarea unui amortizor pentru deschiderea capotei. În rest, sincer, nu am ce să critic la noul Logan din punct de vedere al aspectului practic. Mi se pare un sedan foarte bine gândit pentru nevoile familistului obişnuit.

Cu ocazia testului de presă din Spania (unde jurnaliştii români am avut onoarea de a conduce primii noua gamă Dacia, înaintea jurnaliştilor din ţări mult mai importante), am avut la dispoziţie modele Dacia Logan dotate cu noul motor pe benzină TCe.

Este vorba despre un propulsor realizat după moda downsizing, având doar 0,9 litri, trei cilindri şi turbo. E prima oară când vedem un motor turbo pe benzină montat de serie pe cele mai ieftine modele Dacia, dar sper să nu înţelegeţi prin asta că e o maşină de genul ”turbo, frate!”…

Nicidecum, e un motor decent, care înlocuieşte motorul aspirat de 1,6 litri. Noul TCe are o putere de 90 CP obţinută la 5.250 rpm, în timp ce cuplul motor maxim este doar acceptabil: 135 Nm/2.500 rpm.

Faţă de precedentul Logan 1.6 16V, care avea 105 CP/5.750 rpm şi un cuplu maxim de 148 Nm/3.750 rpm, noul TCe pare mai puţin vânjos pe hârtie. Dar, în realitate, lucrurile nu stau deloc rău, în primul rând datorită cuplului motor obţinut la o turaţie mai redusă.

VEZI AICI DETALIILE TEHNICE ALE NOII DACIA LOGAN

Principalul argument al acestui TCe montat pe Logan îl reprezintă urcarea constantă în ture, ceea ce face propulsorul agreabil. Cutia manuală are 5 trepte lungi, aşa încât încă de la început am înţeles că Logan TCe mizează mai mult pe un condus calm, care să privilegieze consumul redus.

Motorul este suficient de silenţios, deranjant fiind doar zgomotul mai ciudat faţă de un motor obişnuit, din cauză că TCe-ul de 0,9 litri are doar 3 cilindri. Cilindreea mai redusă îşi spune cuvântul şi în situaţia rulării la turaţii sub 2.000 rpm, când Loganul se mişcă greu, lucru de aşteptat.

Acceleraţiile sunt normale pentru cei 90 CP, iar depăşirile mai rapide la viteze de ordinul a 100 km/h se realizează cu brio dacă se retrogradează. Nu ştiu cum se comportă maşina când e plină, rămâne să aflăm într-un test mai amplu în România.

Deocamdată, acest nou motor turbo pe benzină primeşte o notă satisfăcătoare, dar clar mai bună decât precedentul 1,6. În schimb, Loganul primeşte o notă chiar bună pentru confortul suspensiilor şi silenţiozitatea lor. Abia aştept să văd cât de confortabil va fi Logan pe şoselele din România, dar, la prima vedere, trenul de rulare este mult mai rafinat.

Evident, o suspensie suplă înseamnă şi un ruliu mai pronunţat, însă aici intervine ESP-ul, care e dotare standard. Prin urmare, chiar dacă exagerezi puţin cu viteza în curbe, electronica intervine fără probleme şi Loganul se dovedeşte sigur de condus. De fapt, per ansamblu, Loganul degajă multă siguranţă la drum lung, indiferent că sunt şosele naţionale sau autostrăzi.

O singură critică mai consistentă am pentru direcţie: deşi e servoasistată, la manevrele de parcare mi s-a părut cam greoaie. Iar pe şosea nu este aşa de comunicativă cum am vrea de la o maşină modernă, ceea ce taie şi avântul celor care vor să apese mai tare pedala de acceleraţie pe traseele virajate.

În concluzie, noul Logan mi se pare o maşină în primul rând foarte confortabilă (ba chiar extraordinar de confortabilă pentru ce mă aşteptam de la o maşină low-cost), în timp ce performanţele au fost lăsate pe ultimul loc pentru a lăsa locul unei impresii mult mai mari de siguranţă în mers. Îi invit în primul rând pe sceptici să-mi verifice afirmaţia.

Ştiu că mulţi aţi vrea să ştiţi care e consumul acestui nou TCe pe Dacia Logan – însă acest test în premieră a fost mult prea scurt, deci neconcludent, pentru a-mi putea face o idee fundamentată.

În schimb, am rămas puţin uimit când am văzut preţurile noului Logan. Această variantă de motorizare are un preţ de bază de 8.700 euro în echiparea Ambiance, respectiv 9.800 euro în echiparea de top Laureate. O sumă interesantă, mai ales în condiţiile în care ni se promite o fiabilitate exemplară a TCe-ului (care e dotat cu lanţ de distribuţie).

Practic, dacă adaug opţiuni precum sistemul Media Nav (300 euro), pachetul Securite (cu pilot automat, limitator de viteză şi senzori de parcare – 400 euro), pachetul Look (jante de aliaj şi geamuri electrice spate – 350 euro) şi vopseaua metalizată (300 euro), Dacia Logan TCe ajunge la un preţ foarte bun, de 11.150 euro.

Adică o sumă imbatabilă pentru cât de practic se dovedeşte Loganul, pentru ce nivel de confort mai mult decât satisfăcător oferă, pentru îmbunătăţirile serioase în materie de ţinută de drum şi, nu în ultimul rând, pentru cât de bine arată acum Loganul (faţă de ce te aştepţi când spui ”low-cost”).

Prima mea impresie despre noua Dacia Logan este mai bună decât mă aşteptam. Apreciez cel mai mult evoluţiile la capitolul practic, comportamentul rutier îmbunătăţit, mult mai decent decât înainte, precum şi look-ul clar evoluat şi care înseamnă o puternică identitate.

Evident, sunt şi lucruri de criticat, dar acestea sunt mult mai mici faţă de cât de mari sunt evoluţiile maşinii, aşa încât noul Logan reprezintă un compromis excelent dacă menajarea bugetului de familie este primordială. Iar noul motor TCe sunt foarte curios ce priză va avea la public – un public în general atras de motoarele diesel.

Sursa articol: PROMOTOR.RO

Publicat de Oraan Mărculescu

Foto-video: Dacia

 

Daca ti-a placut articolul, urmareste UrbanNews pe FACEBOOK!


About UrbanNews Editor

  • Interesant noul model Dacia, dar pare inspirat prea mult de la generatia noua de Volskwagen! 😉